Shell Recharge customer support tool

Business/information analist | UX Design | UI Design

Effectieve customer support door middel van een compleet herontwerp van de customer support tool.

"

Een nieuw systeem in 6 maanden

Shell Recharge Solutions is een belangrijke scale-up in de EV charging industrie. Als onderdeel van een bedrijfs breed BCR compliance project moesten in korte tijd veel functionaliteiten van oude systemen overgezet worden naar nieuwe systemen. Een belangrijk onderdeel was de customer support tool. In deze tool moeten meerdere oplossingen voor klanten worden geregeld, zoals het oplossen van technische problemen, het managen van accounts, of het op afstand besturen van laadpalen. In 6 maanden moesten verschillende nieuwe features onderzocht, ontworpen, geïmplementeerd en gevalideerd worden.

Onderzoeken, Definiëren, Ontwerpen, Valideren, Bouwen.

Om dit project in de beschikbare tijd te realiseren, moesten we verschillende rollen vervullen. Daarom droegen we in dit project bij doormiddel van:

  • Gebruikers onderzoek en validatie. Dit deden we doormiddel van workshops met stakeholders, shadowing sessies, interviews en validatiesessies.
  • Business, proces, en product requirements onderzoeken. Dit deden we door af te stemmen met verschillende PO's, product managers, team managers, en implementatiemanagers, waarmee we vervolgens de requirements weer valideerden.
  • Het afstemmen van technische haalbaarheid. Hiervoor stemden we af met verschillende product teams, testten we API mogelijkheden, en stemden we de haalbaarheid af met de developers.
  • UX en UI design voor en herontwerp van het volledige systeem.
  • Het beoordelen van implementatie dmv het testen en valideren met stakeholders.

Een volledig herontwerp

Het resultaat is een volledig herontwerp van de tool, waarbij rekening is gehouden met:

  • De requirements vanuit de stakeholders en bedrijfsprocessen.
  • De workflow en scenario's van de gebruikers groepen.
  • De technische mogelijkheden binnen de organisatie en het team.

Joris Laenen

Digitaal product ontwerp en strategie

Joris@sparktools.nl

+316 454 529 56

Benieuwd naar meer cases, vragen, of gewoon een keer kennis maken? Stuur dan vooral een berichtje!